Sivut

maanantai 15. huhtikuuta 2013

62. Erikoispostaus: Hiihtolomani

Moikka! Pahoittelen, että tää tulee vasta nyt, mutta  tässäpä teille nyt kuvapostauksen muodossa vähän kertomusta siitä mun hiihtoloman Jyväskylän reissusta. Kuvat tiivistävät reissumme hyväksi kokonaisuudeksi!

Vähän vaatteita. Iltavaatteista lasketteluvarusteisiin!

Ekana päivänä lähdettiin aamusta matkaan. Poikettiin sitten syömään ABC:lle. Siitä matkamme jatkui kohti Jyväskylää.

Muu perhe kävi kaupassa ja minä odottelin autossa. Sitten tavarat hotellihuoneeseen ja hiihtoladuille! Hiihdin kunto 5km. Oli muuten ihmeen rankkaa, paljon mäkiä. Mutta selvisin! Sitten vaatteiden vaihto ja uimaan. Uimaosasto oli hieno ja altaita oli useita.

Kylpylähotelli Rantasipi Laajavuori

Panoraamakylpylästä on komeat näkymät ympäröivään luontoon

Sitten katseltiin vähän hotellia ja illalla iltapalalle.

Oli aivan ihania ruokia ja jäkkäreitä! Nam! On se hotellin aamupala aina vaan niin hyvä, ja muutenkin kaikki ruoat! :)

Illalla käytiin hohtokeilaamassa. Ensin piti mennä vasta seuraavana iltana, mutta saatiinkin heti samaksi illaksi vuoro! :)

Seuraavana päivänä käytiin laskettelemassa ja uimassa.
Muutama kuva aamiaiselta myös.

En ottanut laskettelemasta kuvia, koska turvallisuussyistä jätin kameran ja kännykän hotelille. :D Oli kuitenkin hauskaa! Lasketeltiin veljen ja isän kanssa noin kolme tuntia. Iskä oli tosin vain kaksi, koska sitten telkkarista alko hiidot ja iskä halus nähdä ne. Tässä kuitenkin muutama kuva osoitteesta: http://www.laajis.fi/galleria/

Tässä on rinteet etualalta. Mäen takana oli lisää rinteitä ja myös kuvassa vasemmalla puolella (ei siis näy kuvassa) oli muutama erilainen rinne jossa oli erilaisia hyppyreitä. Sielä määkin sitten tykkäsin laskee, hyppäsin yhestä hyppyristä vähän liikaa ja kaaduin komeesti. Alastulossa lemasin, jalka väänty, mutta samalla sain suksen käännettyä oikeeseen suuntaan ja laskin hetken kyykyssä. Siitä sitten vatsalihaksien voimin nousin ylös ja kohti seuraavaa hyppyriä.

Tää oli sitten vähän vaativammassa hyppyrimäessä, joten mä en sit menny sinne. Vaikka mieli tekikin. :D

Uimassakaan mulla ei ollut kameraa (ylläriylläri) mukana, joten kuvia sieltäkään ei ole. Tässä kuitenkin muutama kuva osoitteesta: http://www.rantasipi.fi/hotellit/laajavuori/fi_FI/kylpyla/ Myös aiemmat *- merkityt kuvat samasta osoitteesta!

Rantasipi Laajavuoren kylpyläosasto

800 m2 kylpyläosastolta löytyy kylpylähuveja kaikille

Sitten me mentiin illalla taas syömään. :)

Oltiin myös hohtokeilaamassa uudelleen. Osas kyllä heti paremmin kun oli edellisenä iltana keilaillu. Sainkin täyskaadon ekalla heitolla! :)

Vikana iltana mentiin sitten laulamaan karaokea! Oon yleensä ujo menemään tutustuun kehenkään uusiin ihmisiin, mutta nyt menin heti pari poikaa nähtyäni kysymään, että mitä he laulaa. Hetken se toinen poika katto mua sillee " Tota.. Öö?" katseella, mutta sano sitten, että he ei laula mitään. No houkuttelin heitä kuitenkin laulamaan, ja sanoin mm, että kerran me vaan eletään ja ei meitä kukaan tunne. Hmm, niin perus mua! :D Noh, juteltiin siinä sitten kaikkee, ja selvis että nää serkukset asuu ihan lähellä meitä. Noh, siinä sitten hetki höpötettyämme mentiin laulaan Ukkometso ja Nahkatakkinen tyttö. Oli aika.. hmm.. no omalaatusta. Mutta ei se mitään, hauskaa oli! Lauloin ite vielä Kaijo Koon: Tinakenkätytön (?) olisin laulanut "Vanhaa suolaa" mutta sitä ei valitettavasti ollut listoilla. Ainiin, illan kruunasi vielä meidän "Poika saunoo" yhteislaulu. :D  Mentiin sitten karaoken jälkeen hetkeks kierteleen hotellille. Oli kyllä mahtava viimenen ilta siellä, en unohda sitä ikinä! :") Kuvat on siis karaokebaarista johon lapsilla oli siis ihan vapaa pääsy. :D

Oli aivan mahtava reissu! <3

1. Ihana kuulla. Kiitos paljon ja upeeta, että olet saanut hieman treeni-inspistä!

Tsemppiä :)

x Steffi

Kaikki asialliset kommentit tervetulleita! En julkaise negatiivisen sävyisiä tai toisiin ihmisiin liittyviä kommentteja.
Kiitos kun kommentoit. :)