Sivut

maanantai 3. joulukuuta 2012

44. Joulukalneterin toinen luukku

Heippa hei! Pahoittelen, että eilisen päivän luukku, tulee vasta nyt aamulla.. Ajattelin kirjoittaa teille nyt ystävyydestä ja mitä ystävyys minun mielestäni on.

 Minulle ystävyys merkitsee paljon. Olin ala-asteella koulukiusattu ja voin sanoa,että ei kovin mukavalta tuntunut kun parhaat kaverit alkoi syrjimään.. No se loppui onneksi nopeesti ja samat ystävät edelleen. Itse pyrin olemaan hyvä ystävä.

 
No millainen sitten on hyvä ystävä? Mielestäni hyvä ystävä on sellanen, joka tukee tarpeen tullen, lohduttaa ja auttaa jos on vaikeeta, ystävien kanssa pidetään hauskaa ja ollaan vaan. Ystävän tulee olla myös luotettava. Ystävissä arvostan kykyä heittäytyä ja pitää hauskaa ja tehdä joskus jopa vähän outoja asioita. Arvostan myös sellaisia ystäviä jotka jaksavat kuunnella. Mielestäni ystävien iällä ei ole väliä, koska ei se ikä kerro "henkistätasoa". Itse ainakin samaistun helposti itseäni nuorempiin ystäviini. Jotkut mun kanssa samanikäisistä ihmettelee, että miksi mä oon itseäni nuorempien kanssa tekemisissä. Oon jo aikalailla kyllästyny siihen, että siitä tehdään niin iso numero. Ystävien iällä ei ole merkitystä jos niiden kanssa tulee toimeen ja on hauskaa. Jotkut ikäiseni sanoo myös, että nuoremmat on noloja, mutta ite oon sitä mieltä, että jos ei ite niitä ihmisiä tunne niin voi olla ihan hiljaa ja olla puuttumatta muiden asioihin. Ikä ei oo este ystävyydelle.
Ystävä voi olla niin tyttö kuin poikakin. Mulla on muutama poika, jotka on ihan mahtavia ystäviä. Niiden kanssa voi puhua mistä vaan, ja ne jaksaa aina kuunnella. Ne osaa neuvoo ja on ihan yhtälailla hyviä ystäviä kuin tytöt. Mielestäni on hassua, että tyttö ja poika ei muka voisi olla ystäviä. Itse ainakin olen todistanut, että se on mahdollista. 

 
 
 
Millainen itse olen ystävänä? Tutustun uusiin ihmisiin helposti, jos ihmiset ovat helposti lähestyttäviä. Olen alkuun aika ujo puhumaan vieraille, mutta sitten kun tutustun heihin niin ujouduesta ei ole tietoakaan. Kukaan ei edes usko kun kerron nykyisille ystäville ujoudestani, niin he alkavat nauramaan ja kysyvät, että oliko toi vitsi. Pyrin olemaan hyvä ystävä, joka tukee ja lohduttaa, on luotettava ja hyvää seuraa. Tiedän, että en aina ole hyvä ystävä ja se välillä harmittaakin. Tykkään olla äänessä ja aina en huomaa kuunnella tarpeeksi muita. No mutta virheistä oppii. Toivon, että tulisin aina pitämään yhteyttä kaikkien tämän hetkisten ystävieni kanssa. Ystävät on mulle perheen ja sukulaisten jälkeen yks tärkeimmistä asioista maailmassa. Olis kamalaa kuvitella elämää ilman näitä mun ihania ystäviä! <3
 
 

2 kommenttia:

Kaikki asialliset kommentit tervetulleita! En julkaise negatiivisen sävyisiä tai toisiin ihmisiin liittyviä kommentteja.
Kiitos kun kommentoit. :)